Deze site gebruikt cookies. · Wat zijn cookies? Ik ga akkoord

Inzichten uit de praktijk

Bij TENA gebruiken we waardevolle inzichten uit de praktijk voor het ontwerpen van producten en diensten zodat deze aan de behoefte voldoen. We werken in partnerschap met bewoners, verzorgers en zorgverleners om hoogwaardige oplossingen te bieden die echt het verschil maken.

Praktijkervaringen uit de eerste hand over partnerschap met TENA

Luister naar wat anderen te zeggen hebben over hun partnerschap met ons en hoe deze niet alleen de werkomgeving verbetert, maar ook kosten verlaagt en tijd vrijmaakt voor meer gewaardeerde zorg.

Bekijk het bewijs

TENA Casestudies

Verbeterde zorg

"Ons partnerschap met TENA biedt echte voordelen waardoor onze bewoners betere zorg krijgen."

TENA Casestudies

Gedeelde visie

"Eén van de meest positieve aspecten van onze samenwerking met TENA is het gevoel dat we dezelfde doelstellingen delen."

TENA Casestudies

Een positieve invloed

"TENA is echt een inspiratiebron. Ze hebben een heel positieve instelling en dat inspireert ons personeel."

TENA Casestudies

Praktijkverhaal

We hebben een goede samenwerking met TENA en hierdoor leveren wij uitstekende incontinentiezorg. TENA bezoekt ons regelmatig en geeft training aan ons personeel.

Susanne Birgersson,
Locatiemanager, Zweden

Partnerschapsfilm

"Samenwerken met TENA heeft geleid tot nieuwe ideeën over alle zorgaspecten voor ouderen."

TENA Casestudies

Betere samenwerking

"TENA heeft onze communicatievaardigheden binnen het team sterk verbeterd."

TENA Casestudies

Bewezen voordelen

We helpen u bij het vinden en implementeren van de juiste oplossing voor uw zorgomgeving, waarbij we duurzame ontwikkelingen op uw werkplek ondersteunen.

TENA Casestudies
44 %

De juiste producten en geïndividualiseerde routines verminderden incontinentiegerelateerde taken, waardoor 44% meer tijd voor gewaardeerde zorg werd vrijgemaakt. [1]

47 %

Innovatieve absorberende producten en 3-in-1 huidverzorgingsproducten verbeteren het comfort voor de gebruiker en verminderen huidproblemen tot wel 47%. [2]

Verbeterde zorgkwaliteit

Een verpleeghuis in Nederland introduceerde een dagelijkse wasroutine met TENA Wet Wash Gloves. Dit zorgde voor een grote verbetering in kwaliteit van zorg voor zowel de bewoners als verzorgenden. Lees meer over de TENA Wet Wash Glove en ontdek alle unieke voordelen van het gebruik van TENA-producten.

Kom meer te weten over dit verhaal

TENA Wet Wash Glove

TENA hielp bij het verminderen van lekkages

Het verpleeghuis in Calgary (Canada) nam het besluit om over te stappen naar een andere leverancier dan TENA, puur op basis van wat hen een beter prijsaanbod leek. Maar de overgang bracht ongewenste kosten met zich mee: de ongewenste geur van urine. Er was geen geur toen het verpleeghuis TENA-producten gebruikte. Het management heroverwoog de verandering van leverancier en nodigde TENA weer uit om opnieuw een bewonergerichte aanpak in te voeren.

TENA Casestudies

Situatie

  • Lekkage was een zorg

  • Het personeel besteedde veel tijd aan de verschoning van beschermende producten, vooral door lekkage en de matige pasvorm van de incontinentieproducten van de concurrent

  • Buitensporige lekkage leidde tot extra wasgoed

  • Er was geen goede huidverzorging en er werd een grote hoeveelheid extra verzorgingsproducten gebruikt

Aanbevolen veranderingen

  • Geïndividualiseerde productkeuze en toiletroutines, waar van toepassing 

  • Heropleiding van personeel voor beste zorgroutines. Moment van verschoning van nachtproducten werd aangepast van 19.00 uur naar de periode tussen 22.00 uur en middernacht, wat samenwerking vereiste van de avond- en nachtploeg.

  • Monitoring van lekkage gedurende twee weken in alle drie de ploegen

  • Om het effect van lekkage op werkuren te zien werd zowel het verschonen van producten als het afhalen van bedden getimed en geregistreerd

  • Introductie van TENA huidverzorgings- en reinigingsproducten (TENA Wash Cream en TENA Shampoo & Shower)

  • De directie speelde een belangrijke rol in de ondersteuning van het personeel bij deze vereiste veranderingen

 Door de beste methoden voor continentiezorg, zorgroutines voor persoonlijke hygiëne en een geïndividualiseerde productkeuze te implementeren, bereikte het verpleeghuis het volgende:

Belangrijkste voordelen

  • Verhoogde tevredenheid bij personeel en bewoners

  • Verbeterde relatie met de families 

  • Aanzienlijk verminderde lekkage

  • Verbeterd algemeen incontinentiebudget

  • Verminderd aantal werkuren besteed aan onnodige incontinentiegerelateerde taken, waardoor meer tijd voor kwalitatieve bewonergerichte zorg ontstond

  • Aanzienlijk verbeterde gezondheid van de huid bij bewoners met ernstige huidaandoeningen

  • Verminderd aantal huidverzorgingsproducten. Gemiddeld werden er ten minste vijf huidverzorgingsproducten van de kamers verwijderd, met toestemming van de bewoners.

c-107_two-thirds_quotation_227'228.png
93% van het personeel had het gevoel dat het gebruik van TENA-producten meer mogelijkheden bood voor meer gewaardeerde tijd met bewoners.

Verpleeghuis, Calgary, Canada

Verwijzingen:

1Gearchiveerde SCA-gegevens: Alle statistieken op basis van gemiddelde percentages van 85-181 TENA Solutions casestudies in de wereld, vooral in Europa maar ook in de Verenigde Staten, Canada en China. Resultaten verschillen onderling tussen landen en zorginstellingen, afhankelijk van de omstandigheden in de zorginstelling voorafgaand aan implementatie van TS. 2011-13. 
2Gearchiveerde SCA-gegevens: Gemiddeld percentage op basis van 181 TENA Solutions casestudies in de wereld, vooral in Europa maar ook in de Verenigde Staten, Canada en China. Resultaten verschillen onderling tussen landen en verpleeghuizen, afhankelijk van de omstandigheden in het verpleeghuis voorafgaand aan implementatie van TS. 2011-13. Kosten gerelateerd aan incontinentiebeleid die worden gemeten binnen TENA Solutions zijn de kosten voor productverbruik, huidverzorging, wasgoed en afval.