Taal

    Veelgestelde vragen

    Hieronder vindt u enkele van de veelgestelde vragen over TENA SmartCare.

    Hoe werkt de Change Indicator?

    Er wordt een herbruikbare sensor bevestigd aan de buitenkant van het incontinentieverband. Deze sensor registreert de mate van urineverzadiging binnenin. Wanneer het tijd is om het verband te verschonen, ontvangen de professionele zorgverleners een bericht op hun smartphone via de TENA SmartCare Professional Care-app. Alle berichten en andere gegevens zijn terug te vinden in het TENA SmartCare-dashboard om zorginstellingen te helpen overzicht te behouden en incontinentiezorg te verbeteren.

    Wat is het doel van het systeem?

    De verschoningsindicator helpt zorgverleners te begrijpen wanneer incontinentieverbanden verschoond moeten worden wanneer een zorgvrager zijn of haar wensen niet goed kan communiceren. Met de verschoningsindicator hoeven professionele zorgverleners geen handmatige controles meer uit te voeren, wat zorgt voor minder verstoringen en meer comfort en waardigheid voor de zorgvragers.

    Is er in het zorginstelling wifi nodig?

    De mobiele apparaten van zorgverleners moeten verbonden zijn met het internet, ofwel via wifi of een mobiel netwerk, om meldingen te ontvangen.

    Registreert het systeem ontlasting?

    Nee, dat doet het niet. Voor mensen met regelmatige ontlastingsincontinentie zijn handmatige controles nog steeds nodig.

    Is het systeem klinisch getest?

    Ja. Tot op heden is er één klinische studie uitgevoerd en er zullen er nog meer volgen. Het systeem is geclassificeerd als medisch hulpmiddel in Europa en Noord-Amerika.

    Hoe worden de gegevens beveiligd en beschermd?

    Essity neemt gegevensprivacy serieus. Alle verwerking van persoonsgegevens, ongeacht of wij de verwerkingsverantwoordelijke of de verwerker zijn, gebeurt in overeenstemming met de toepasselijke gegevensbeschermingsregels zoals de Algemene verordening gegevensbescherming (“AVG”), de ePrivacy Directive (“ePrivacy Directive”) en de toepasselijke lokale wetgeving. Ons Privacybeleid omschrijft hoe Essity de persoonlijke gegevens en andere informatie van de gebruikers verzamelt en verwerkt. U kunt er hier meer over lezen.

    Met welke producten kan de verschoningsindicator worden gebruikt?

    De verschoningsindicator kan worden gebruikt met de meeste TENA-producten, waaronder TENA Slip, TENA Flex en TENA Comfort. De producten moeten een textielachtige buitenvoering hebben en een absorberende kern langer dan 40 cm. Het systeem is alleen gevalideerd voor gebruik met TENA-producten.

    Welke mobiele apparaten zijn te gebruiken met de TENA SmartCare Professional Care-app?

    Alle mobiele apparaten met iOS 11 en hoger of Android 7 en hoger.

    Kan de TENA SmartCare Change Indicator worden gebruikt voor thuiszorg?

    Voor thuiszorg, raadpleeg onze TENA SmartCare Change Indicator voor thuiszorgverleners, meer informatie hier.

    Hoe vaak moet de apparatuur worden vervangen?

    De verwachte levensduur is 2 jaar voor de zender en 12 weken voor sensorstrips en batterijen na het eerste gebruik.

    Hoe voer ik gebruikte sensorstrips, batterijen en zenders af?

    Sensorstrips, zender en batterijen zijn elektronisch afval en moeten worden afgevoerd in overeenstemming met de lokale voorschriften.

    Wat is er te zien in het TENA SmartCare-dashboard?

    Het TENA SmartCare-dashboard dient als een informatiecentrum voor zorgverleners en managers. Het dashboard geeft een compleet overzicht van de continentiezorg in de hele zorginstelling, inclusief de status van zorgvragers, verbandverschoningen, responstijden plus relevante actuele en eerdere informatie over alle zorgvragers.

    Klinkt interessant? Neem contact met ons op.

    Een beperkt aantal zorginstellingen zal in de vroege lanceringsfase een aanbod ontvangen om de verschoningsindicator te evalueren en implementeren. Neem contact op via de onderstaande link of met uw lokale TENA-contactpersoon voor meer informatie of om uw interesse aan te geven.

    Contact